WYSZUKAJ NA BLOGU

sobota, 5 grudnia 2015

Ekspresowe cynamonowe ciasteczka

Witajcie kochani,
Chciałam dziś podzielić się z Wami pomysłem na ekspresowe ciasteczka z cynamonem. Robię je zawsze, kiedy mam ochotę na coś słodkiego lub kiedy zjawiają się nieoczekiwani goście i potrzeba czegoś do kawy. Ciasteczka są rownież idealnym pomysłem jako dodatek do świątecznego śniadania lub jako chrupiąca przekąska do aromatycznej popołudniowej herbaty. 

Do wykonania ciasteczek potrzebne są dokładnie cztery składniki: ciasto francuskie, masło, cynamon oraz cukier. Dla smakoszy bakalii można dodać również np.posiekane orzechy, rodzynki lub nawet starte jabłko. Ja jednak trzymam się mojego podstawowego przepisu.




Skoro znamy już wszystkie potrzebne składniki przechodzimy do wykonania:

⚀ Wcześniej schłodzone ciasto francuskie wyciągamy z lodówki,  rozwijamy na papierze, by chwilę "odetchnęło"
⚀ Przygotowujemy nadzienie do ciasteczek: roztapiamy ok.2 łyżki masła, dodajemy 3-4 łyżeczki cukru oraz 1-2 łyżeczki cynamonu.Wszystko mieszamy do czasu, aż roztopi  się cukier.
⚀ Tak przygotowane nadzienie wylewamy na ciasto i dokładnie rozprowadzamy na całej jego powierzchni

⚀ Zwijamy ciasto w roladę ( najlepiej wzdłuż, bo wtedy wyjdzie więcej ciasteczek )


⚀ Kroimy roladę w plasterki o grubości ok. pół centymetra- wtedy wyjdą bardziej chrupiące


Gotowe roladki układamy na blaszce, smarujemy po wierzchu roztopionym masłem lub mieszanką masła, cukru i cynamonu, jeśli coś wam pozostało. 
Pieczemy w temp.200 stopni ok.10-15 min., do czasu aż się zarumienią. 
SMACZNEGO! 



Zapraszam Was rownież na mój INSTAGRAM oraz FACEBOOK--->

M@rTi