WYSZUKAJ NA BLOGU

środa, 23 października 2013

Jesienne inspiracje: film, muzyka oraz książka

Witam kochani w kolejnym poście. Na dziś przygotowałam baardzo przyjemnego posta z inspiracjami tej jesieni. Nie będzie niestety nic o modzie i urodzie(ale może już niedługo;))Będzie za to coś dla naszych zmysłów: świetna lektura, muzyka oraz ciekawy film. Zapraszam:)

KSIĄŻKI



1. Od lewej: Hans Koppel- "She's never coming back"- książka- thiller, baardzo wciągająca, gwarantuję, że gdy zaczniesz  ją czytać, nie będziesz się mogła od niej oderwać i nic, nawet te najważniejsze sprawy nie przeszkodzą ci w dokończeniu jej. Książka opowiada straszną historię kobiety,  która zostaje porwana i  uwięziona w piwnicy domu, który znajduję się na przeciwko jej własnego domu. Sprawca pozwala śledzić losy jej rodziny, czyli męża i córeczki na ekranie telewizora. Historia bardzo psychologiczna sięgająca do przeszłości porwanej kobiety, opowiadana jest prostym i niewyszukanym językiem sprawcy.  Serdecznie polecam.

2. Robert Górski- " Jak zostałem premierem"- książka do której mam wielki sentyment. Zakupiłam ją po jednym z występów KMN. Mój egzemplarz jest jedyny w swoim rodzaju, gdyż zawiera autografy wszystkich członków kabaretu, w tym też mojego ulubionego pana Roberta;) On sam  o niej pisze tak: "Ta książka jest idealna na początek. Ani za mądra, ani za głupia i są zdjęcia. Można czytać i jeść.Zapraszam do świata wielkiej litera... wielkich wyobrażeń o lietraturze."  To lektura lekka i przyjemna, niesamowicie poprawiająca humor oraz wciągająca. Polecam szczególnie jeśli ktoś  tak jak ja , jest fanem KMN i chce poznać historię poszczególnych skeczy, jak i w jakich okolicznościach one powstawały...
3. Carlos Ruiz Zafón- "Więzień nieba"- tą książkę po prostu trzeba przeczytać, podobnie jak inne tegoż autora
 (np." Gra Anioła", " Cień wiatru"). Magiczna, tajemnicza, wciagająca, uzależniająca..czysta przyjemność czytania!

MUZYKA



1. Płyta Alicia Keys- Girl On fire- zestaw 13 świetnych utworów artyski. Znajdziemy na niej takie przeboje jak: tytułowa "Girl on fire", piękne Intro oraz mój ulubiony utwór: "Brand New Me".
2. Ellie Goulding - "HALCYON"- Po krążku " Lights" myslałam, że już mnie niczym nie zaskoczy, a tu proszę...
"I know you care", "Don't say a word" czy "Anything could happen"- słuchanie tych utworów to dla mnie czysta przyjemność. Lubię styl Ellie i jej piękny, rzadko spotykany głos, którym wabi, kusi i hipnotyzuje.

FILM



1. "List w butelce"- film w reżyserii Luisa Mandoki na podstawia powieści Nicholasa Sparksa. Wrolę głównych bohaterów wcielili się: Kevin Costner, Robin Wright Penn oraz Poul Newman. Jest to film z kolekcji "Najpiękniejsze filmy o miłości". To opowieść o miłości utraconej i odnalezionej. Film jest bardzo delikatny, ciekawy oraz wzruszający. Taki jesienny wyciskacz łez..polecam.
2."Wielki Gatsby" -film reżyserii Roberta Markowitza.
"Adaptacja słynnej powieści F.Scotta Fitzgeralda z Mirą sorvino i Tobym Stephensem w rolach głównych. Szalone lata 20. Tytułowy bohater Gatsby jest szaleńczo zakochany w nieszczęśliwej w małżeństwie Daisy. wiele lat wczesniej piękna i rozpieszczona Daisy porzuciał go dla bogatszego mężczyzny. Gdy Gatsby zdobywa wreszcie majatek postanawia odzyskać ukochaną..." moja rada jest taka, by nie ogladać tej nowej, dziwnej wersji na początku, tylko zaczać własnie od tego klasyku. Jeśli lubicie filmy w takim klimacie to warto obejrzeć.

Ciekawa jestem jakie są Wasze propozycje w tych trzech kategoriach..chętnie poczytam;)