WYSZUKAJ NA BLOGU

wtorek, 3 września 2013

SAMOAKCEPTACJA - coś bardzo ważnego!

Częśc dziewczyny!

Dzisiaj post całkiem z innej beczki , a mianowicie trochę psychologii i trochę moich rozmyślań i spostrzeżeń na temat wyżej już wspomnianej SAMOAKCEPTACJI.

UWAGA: nie jest to post naukowy, czy typowo psychologiczny, a jedynie  moje osobiste rozważania i rozmyślenia w tym temacie.

Na pomysł napisania tego posta wpadłam w trakcie wertowania pewnego magazynu, zauważyłam  hasło i ogromy baner na głównej okładce: "BEAUTY". 

Tak mi się to hasło wbiło do głowy i pomyślałam już po polsku" PIĘKNO ..hmm..chyba mam coś do powiedzenia na ten temat! To przecież moja działka!"

PIĘKNO:  rodzaje piękna, kanony piękna, symbole piękna, piękne kobiety, makijaże, piękne stroje-  ogarnął mnie po prostu natłok myśli i nagle zrozumiałam, czego mi brakowało, czego szukałam..
Zabrakło mi jednej, podstawowej rzeczy: odpowiedzi na pytanie :
-" Jakie sa źródła piękna i skąd się ONO bierze"?
Odpowiedź niemalże w momencie nasuwa się sama na myśl, przynajmniej mi:

-PIĘKNO moje drogie bierze się z naszego  wnętrza oraz  ze sposobu w jaki myślimy o sobie i  o innych.

NASZE PIĘKNO JEST W NAS! 

- wystarczy tylko je odnaleźć, odszukać i w nie uwierzyć!

ZA  NASZYM WEWNETRZNYM PIĘKNEM PRZEMAWIAJĄ:

PIĘKNY UMYSŁ
INTELIGENCJA
PEWNOŚĆ SIEBIE 
SAMOAKCEPTACJA
WARTOŚĆ
WIARA W SIEBIE


Negatywne myśli, przesadna krytyka dotyczaca swojej osoby, brak wiary w siebie, niedowartościowanie- jeżeli którykolwiek czynnik z tego opisu pasuje do Ciebie to znaczy, że masz problem z samoakceptacją.

Nie martw się! nie jesteś sam/ sama! Jest to problem wielu ludzi, najczęściej jednak niedowartościowanie i brak samoakceptacji dotyka młodzież i osoby młode- najczęściej uczniów, zmieniających wlaśnie szkołę.


Jak sobie pomóc?

* najwazniejsze to pozytywne myślenie

*zacznijmy budować swoją wartość na podstawie wiedzy o samym sobie, a nie na tym, co myślą o nas inni

*stwórzmy MOCNY wizerunek siebie

*wyobraźmy sobie, że jesteśmy wielka nadmorska skałą, której żaden "sztorm" i żadna krzywdząca opinia  nie zdoła zburzyć
*zaakceptujmy swoje słabości:
TAK, wiem, nie jestem idealna- ale przeciez nikt nie jest!

*wyeksponujmy swoje ZALETY/ ATUTY- bo przecież na pewno je mamy!

* szukajmy prawdy o sobie, poznawaj siebie , szukaj swojego "JA"

*uwierzmy w siebie i swoją wartość

*do rzeczy mniej ważnych podchodźmy z dystansem i czasami z dozą poczucia humoru
(zawsze pomaga:))



Myślę, że dopiero wtedy, kiedy w 100% zaakceptujemy siebie i wszystkie nasze wady i niedoskonałości możemy mówić o szczęściu i pięknie wewnętrznym, o satysfakcji i rozwoju... Miejmy więc świadomość, że to własnie nasze myślenie jest podstawą tego, kim jesteśmy, na kogo sami siebie kreujemy. Pamiętajmy, że nasze myśli zależą tylko i wyłącznie od NAS samych! Skierujmy je więc na pozytywne tory! Powodzenia:)




Co myślicie o tego typu poście?
Czy zgadzacie się ze mną?