WYSZUKAJ NA BLOGU

piątek, 5 kwietnia 2013

Zakupy w Biedroce_książki kucharskie

Tak, naszło mnie na gotowanie! A tak na serio, pod wpływem chwili i nagłego kaprysu zakupiłam dwie książki kucharskie. Za obie zapłaciłam 30 zł, czyli wyszło 15 zł za sztukę. Cena niewygórowana biorąc pod uwagę fakt, że książki są bardzo fajnie wydane, posiadają kolorowe i duże ilustracje, co dla mnie jest czymś niezmiernie ważnym, gdyż to, jak wygląda potrawa decyduje o tym, czy ją zrobię, czy nie.




Pierwsza książka nosi tytuł: " Kuchnia polska dla każdego" i zawiera przepisy na podstawowe dania kuchni polskiej. W spisie treści możemy odnaleźć: przystawki i przekąski, zupy, rosoły i buliony, dania mięsne. dania z drobiu, ryby i owoce morza, pączki i faworki (ten dział mnie najbardziej zainteresował, gdyż do tej pory znałam tylko jeden przepis na pączki, a okazało się, że jest ich o wiele więcej!)znajdziemy jeszcze potrawy mączne, warzywa i sałatki, konfitury, wypieki i desery, a na końcu kilka cennych rad i wskazówek, o których warto pamiętać podczas gotowania. Z książki zamierzam korzystać dosyć intensywnie, robić w niej własne notatki, czasami doklejać jakiś fajny przepis, lub nawet całkiem go zmienić. Nie chcę, żeby stała na półce i się kurzyła, jak to zwykle bywało u mnie w domu..Załączam jeszcze kilka fotek:)



Druga książka to " Domowe wypieki", wydana pięknie w twardej oprawie. Znajdziemy tu wypieki z ciasta ucieranego, proste przepisy na ciasto kruche, lekkie wypieki z ciasta drożdżowego, torty z ciasta biszkoptowego, pyszności z ciasta strudlowego i francuskiego, pyszne wypieki  z ciasta ptysiowego i serowo-olejowego, mazurki oraz na końcu cenne wskazówki dotyczące pieczenia.


Z żadnego przepisu jeszcze nie korzystałam, dlatego chcę, abyście mi coś polecili, najlepiej coś szybkiego i  prostego na początek. Jakie są wasze ulubione potrawy, ciasta? Proszę podzielcie się jakimiś fajnymi przepisami:-) MARTI